Športni kotiček Seznam forumov Športni kotiček
Šport & zabava & druženje
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Tom Ritchey: ( pionir gorskega kolesarjenja )

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Športni kotiček Seznam forumov -> Novice
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
slavko
osamljeni jezdec


Pridružen/-a: 18.05. 2007, 18:21
Prispevkov: 10243
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: 30 Nov 2008 10:15    Naslov sporočila: Tom Ritchey: ( pionir gorskega kolesarjenja ) Odgovori s citatom

Pred dnevi sem zopet malo prelistal prilogo ( Polet v Slovenskih novicah ), in na moje veliko presenečenje, sem zagledal intervju, ki ga je imel (Gregor Šket) s tem pionirjem gorskega kolesarjenja. Gre za človeka, ki je v sedemdesetih letih izdeloval kolesarske okvirje za ( Garyja Fischerja), in (Charliya Kelya)! Torej ti trijo so tisti junaki, ki so pionirji gorskega kolesa. Gre za Američane ki so sanjarili da bi bilo lepo kolesariti tudi po kolovozih/hribih, toda ker so v tistih letih prevladovala cestna kolesa, so razmišljali kako bi priredili kolo, da bi se dalo peljati tudi izven asfaltnih poti. In seveda mirno lahko rečem, da si ti možje najbolj zaslužni zato, da tako jaz, kot tudi vsi drugi ki vozimo gorska kolesa, zaslužni zato da lahko uživamo po gozdovih in brezpotjih.

Kopirano iz interneta:
Kolesarjenje izven urejenih poti ni novodobna pogruntavščina, vendar za moderno gorsko kolesarstvo velja, da se je kot športno rekreativna dejavnost pričelo v poznih 60-ih iz zgodnjih 70-ih letih 20.stoletja v ZDA. Med začetnike tega športa uvrščajo več različnih skupin, glavno vlogo ima po mnenju mnogih kalifornijska skupina iz okrožja Marin, ki so jo med drugim sestavljali Joe Breeze, Otis Guy, Gary Fisher in Keith Bontrager. Začeli so z dirkanjem po požarnih poteh in odkrivanjem brezpotij na starih predelanih Schwinn »clunker« biciklih z boljšimi zavorami in širšimi gumami. Joe Breeze je kasneje leta 1977 sestavil prvo namensko gorsko kolo, medtem ko je Tom Ritchey izdelal prvi pravi gorsko kolesarski okvir, ki ga je prodajalo podjetje MountainBikes (kasneje se je preimenovalo v Gary Fisher Bicycle Company). Masovna produkcija gorskih koles se je pričela leta 1981 s serijo Specialized Stumpjumper in Univega Alpina Pro leta 1982. Prvo državno prvenstvo v gorsko kolesarskem dirkanju na katerem zmaga Ned Overend, organizirajo leta 1985 v Ameriki.
Tehnološki razvoj koles in opreme se je v 80-ih letih stopnjeval in leta 1987 je Paul Turner predstavil prvo polnovzmeteno kolo z prednjim in zadnjim amortizerjem. Danes ga uvrščamo med utemeljitelje raznovrstne uporabe gorskega kolesa, od krosa, spusta do celodnevnega avanturističnega raziskovanja (allmountain). Mike Sinyard leta 1988 predstavi prvo gorsko kolo z okvirjem iz karbonskih vlaken model Specialized Epic. Leta 1993 Horst Leitner razvije aktiven sistem neodvisnega vzmetenja, ki ga danes poznamo pod imenom FSR.

Nekaj vprašanj in odgovorov v intervjuju : ( spraševal je GREGOR ŠKET za prilogo Polet )!

Vedno nas zanima resnica o tem kako se je vse skupaj začelo?
Okej. Me veseli. Naj začnem tako. Če bi od te mize, za katero sediva odkolesaril pol milje proti zahodu, bi prišel do majhne koče, v kateri živi danes 75letni mož, po imenu ( Jobts Brandt )! Leta 1972 smo ( Gary Fisher, Joe Breeze in Charlie Kelly), s svojimi cestnimi kolesi, pogosto prihajali ke temu zanimivemu posebnežu. Takrat je imel dobrih 40 let. Bil je izredno močan in odlično telesno pripravljen. On se je že precej pred nami s svojim navadnim kolesom vozil po brezpotjih. Kljub temu da smo redno trenirali, smo mu težko sledili. >>>>> Fantje vi sploh ne veste, kako fantastična je narava tu v okolici, San Francisca! Očitno se vam še sanja ne, da je v gozdovih skritih vsaj dvakrat toliko kolovozov, kot je asfaltiranih cest. Pojdite tja in raziskujte, zabavajte se, >>>>> nam je dejal! Ja, prav on ima glavne zasluge, da smo se sploh domislili, da se je z kolesom možno voziti tudi po drugačnih poteh. Lahko bi rekel da nam je odprl oči. Poleg tega nam je kasneje, ko smo začeli predelovati kolesaza nekoliko bolj robustno rabo, precej pomagal tudi s svojim tehničnem znanjem.
Kaj pa izum, inovacija, ki se ji gorsko kolesarstvo lahko zhvali, da je tam, kjer je?
Na začetku niti en del ni bil narejen za gorsko kolo. Vse je bilo namenjeno nečemu drugemu. V praksi je to pomenilo, da sestavni deli niso zdržali obremenitve terenske vožnje. Tudi številne prilagoditve niso pomagale. Takrat je japonski Shimano iznašel primerno pesto. Ko sem ga videl, sem v tem videl rešitev naših težav. Pesta, ki smo jih uporabljali, so bila namreč šibka, da so naše osi pokale kot za stavo. Ampak tudi Shimanova pesta je bila narejena zacestna kolesa. Ko sem jim rekel, da bi jih rad uporabil na gorskih kolesih, so rekli okej in izdelali bolj robustno inačico. To nam je omogočilo, da smo namestili več zobnikov za prestave. Tega si včasih nismo mogli privoščiti, saj je več zobnikov pomenilo, da bo os prej počila.
Če me sprašujete bolj na splošno, bi odgovoril tako. Me letoma 1990 in 2005 ni bilo vrhunskih gorskih koles. Bila so kolesa, ki so bila čisto vredu, ampak niso bila vrhunska. Šele po letu 2005 so začeli izdelovati kolesa, ki so res pravi biseri. Glavno zaslugo zato ima napredek tehnologije ogljikovih vlaken. To omogoča da so polnovznetena kolesa za kros danes tako lahka, kot so bila kolesa okoli leta 1990. Še nekja let nazaj skoraj ni bilo tekmovalca, ki bi v krosu nastopal s polnovzmetenim kolesom. Danes to postaja vsakdanja praksa. Neprimerno je tudi boljše delovanje prednjega, in zadnjega vzmetenja, ki ponuja možnost zaklopa, zaradi katerega polnovzmeteno kolo postane v trenutku, togo.

Danes pravzaprav ne govorimo več o gorskem kolesarstvu, ampak o več povsem različnih zvrsteh. Ali kljub vsemu še ostaja osnova, bistvo, korenine?
Korenine so zame še vedno v krosu. Bistvo kolesarjenja je, kakorkoli že obračamo, navijanje pedalov. Na vrh klanca je treba priti na lasten pogon. Potem je tudi užitek samega spusta večji. Nikoli nisem videl posebnega smisla, da bi se z žičnico pripeljal na vrh hriba in se potem samo spustil v dolino. V takšnem početju manjka osnovna substanca. Zato resnično uživam ko spremljam spreminjanje vsegorskih freeride koles. Na začetku so vsi govorili, da teža ni pomembna. Po nekaj letih so vsi šli na dieto. Najbolj zanimivo pa je, da so čedalje bolj podobni kolesom za kros. Izdelati čim lažje kolo je vedno bilo in vedno bo največji izziv.
Ampak vseeno vam je uspelo iz mladostniškega veselja, strasti in najljubšega hobija ustvariti posel, od katerega verjetno zelo dobro živite?
Na to sem gotovo najbolj ponosen. Vem da nima vsakdo te sreče, da bi poče tisto, kar ga najbolj veseli, in s tem še služil in preživlja družino. Odkar vem zase, se v glavnem ves čas ukvarjam samo z mislimi o kolesu. Pogosto se mi zgodi, da nagonsko zavijem levo, čeprav vem, da bi moral iti desno. Tudi na najin zmenek se nisem pripeljal naravnost od doma, ampak sem šel najprej čez hribčke do oceana in potem po nekih zakotnih cestah do sem. Moje podjetje ni še nikoli poslovalo tako dobro. Imam cel osvoje letalo, ki mi daje svobodo, da kadar koli odletim, kamorkoli se mi zahoče. Poleg tega se ukvarjam z najrazličnejšimi kolesarski dobrodelnimi projekti...


Internetne povezave:
http://www.ritcheylogic.com/ Question
http://www.ritcheylogic.com/tr_bio.phtml Question
_________________
http://www.bicikel.com/sl/samoevidenca/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
slavko
osamljeni jezdec


Pridružen/-a: 18.05. 2007, 18:21
Prispevkov: 10243
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: 30 Nov 2008 10:21    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Gorsko kolo letnik 1986

Letnik 1970

_________________
http://www.bicikel.com/sl/samoevidenca/


Nazadnje urejal/a slavko 30 Nov 2008 10:30; skupaj popravljeno 1 krat
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
slavko
osamljeni jezdec


Pridružen/-a: 18.05. 2007, 18:21
Prispevkov: 10243
Kraj: Kranj

PrispevekObjavljeno: 30 Nov 2008 10:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom



Vsaj nekaj imam od njega na mojem biciklu. In to so ročke, in gume, ki so svoje že odslužile. Laughing Laughing

Njegov znameniti bicikel, ki ga lahko damo kar v večjo torbo. Razz


_________________
http://www.bicikel.com/sl/samoevidenca/
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo Obišči avtorjevo spletno stran
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Športni kotiček Seznam forumov -> Novice Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.